CTS GROUP nieuwe hoofdsponsor Jong AZ/AZ Jeugdopleiding, Kansino nieuwe hoofdsponsor AZ 1

Alkmaar/Zaanstreek- CTS GROUP is de nieuwe hoofdsponsor van de AZ Jeugdopleiding. De logistiek dienstverlener uit Nieuw-Vennep zal minstens twee seizoenen zichtbaar zijn op de shirts van AZ Onder 11 tot en met Jong AZ. De overeenkomst bevat een optie voor een derde seizoen. Met CTS GROUP hebben de Alkmaarders bij de jeugd een opvolger gevonden voor shirtsponsor AFAS Software.
CTS GROUP is al sinds 2018 verbonden aan de Alkmaarders als Official Partner. Die samenwerking wordt met het hoofdsponsorschap van de jeugdopleiding geïntensiveerd. De belangrijkste pijler van het partnership is talentontwikkeling. Het opleidings-DNA van AZ krijgt een prominente rol binnen de bedrijfsvoering van CTS GROUP.
Beentjes: ‘Opleiden en ontwikkelen’
“Als vervoerder is onze organisatie letterlijk en figuurlijk constant in beweging. Wij zijn van mening dat we de enorme groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt alleen kunnen continueren als we trouw blijven aan onze eigen filosofie: het zelf opleiden van jonge talenten middels onze CTS GROUP Academy en hen binnen onze organisatie de ruimte geven om zich verder te ontwikkelen tot een dragende kracht. De succesvolle jeugdopleiding van AZ is daarin voor ons een veelzeggende metafoor. Wij kijken ernaar uit om het partnership met AZ te intensiveren en zijn ervan overtuigd dat zij een belangrijke extra dimensie kunnen geven aan onze eigen academy”, vertelt Algemeen Directeur Edwin Beentjes van CTS GROUP.
Eenhoorn: ‘Delen visie’
“Dit partnership is historisch”, zegt Algemeen Directeur Robert Eenhoorn van AZ. “Het is voor het eerst in de clubgeschiedenis dat onze jeugdopleiding zijn eigen hoofdsponsor heeft. Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op. Helemaal omdat we met CTS GROUP een partner hebben gevonden die onze visie op talentontwikkeling deelt.”
Koster: ‘Mooi voorbeeld’
“Een uitstekende match”, zegt AZ’s Commercieel Directeur Michael Koster. “De afgelopen seizoenen hebben we gemerkt dat CTS GROUP ook de focus heeft op kwaliteit, innovatie en (talent)ontwikkeling. Dat zij nu ook hoofdsponsor worden van de jeugdopleiding, is daar een mooi voorbeeld van. We kijken enorm uit naar een nog intensievere samenwerking.”
Topkwaliteit
CTS GROUP staat al ruim 25 jaar voor topkwaliteit in Europese distributie en innovatieve (e-commerce) logistiek. De organisatie uit Nieuw-Vennep begon als distributiespecialist voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Italië en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende logistiek dienstverlener met een compleet pakket aan services door heel Europa.
Kansino nieuwe hoofdpartner van AZ
Met ingang van 1 juli 2022 is Kansino de nieuwe hoofdpartner van voetbalclub AZ. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino, zal de komende vier seizoenen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.
Klas Winberg, CEO van Play North, moederbedrijf van Kansino: “We zijn enorm enthousiast over het aangaan van een meerjarige samenwerking. AZ is een club vol talent op alle niveaus en een organisatie waar we trots op zijn om ons mee te associëren. Dit is een samenwerking tussen twee organisaties die de top uitdagen binnen onze eigen vakgebieden. Samen geloven we dat we elkaar kunnen helpen om verder door te breken en blijvende stappen te zetten naar het hoogst haalbare.“
Eenhoorn: ‘Solide basis voor de toekomst’
Algemeen directeur van AZ, Robert Eenhoorn, is verheugd een nieuwe hoofdpartner bekend te maken. “Kansino is een modern en ambitieus bedrijf, dat net als wij enorm gemotiveerd is om flink door te blijven groeien. Deze samenwerking legt een solide basis voor de toekomst en geeft AZ de ruimte om weer een stap te zetten in haar ambities. Dat Kansino daarnaast ook gedreven is om een belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van onze club, geeft aan wat zij als bedrijf belangrijk vinden.”
Maatschappelijke doelstellingen
Binnen de contouren van de samenwerking zullen AZ en Kansino gezamenlijk een actieve bijdrage leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van de voetbalclub. Deze initiatieven worden ondergebracht in de ‘Alkmaar Zaanstreek Foundation’. Op shirts voor fans onder de 18 jaar zal het logo van deze nieuwe foundation te zien zijn. Eenhoorn: “Met dit gezamenlijk op te zetten initiatief kunnen we meerdere maatschappelijke doelen ondersteunen. Welke initiatieven dat zijn, zal op korte termijn worden gepresenteerd. Naast een initiële gezamenlijke financiële bijdrage, zal AZ ook per verkocht shirt een afdracht doen aan de foundation.”
Winberg: ‘Spelen in veilige omgeving’
Kansino behoort tot de eerste groep in Nederland die van de overheid een vergunning heeft verkregen voor online kansspelen. Winberg: “Een vergroting van de naamsbekendheid van Kansino zal consumenten helpen om in een veilige omgeving te spelen. De gereguleerde kansspelmarkt leidt tot een betere bescherming van de consumenten. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat we met uitgebreide samenwerkingsverbanden als deze de Nederlandse sport extra kunnen laten uitblinken.”
Substantiële groei
Eerder kondigde AZ al aan dat logistiek dienstverlener CTS Group naamgevend partner is geworden van de jeugdopleiding. Met een reeks aan nieuwe partners wordt een substantiële groei gerealiseerd, waarmee AZ verder kan werken aan haar ambities voor de toekomst. Binnenkort worden meer partners bekend gemaakt.
Foto’s: Ed van de Pol / www.edvandepol.nl